miércoles, 25 de abril de 2007

Irakurtzea zer den, idaztea zer den, idaztearen zailtasunak.

IRAKURTZEA ZER DA:

"Leer es un proceso de interacción entre un léctor y un texto, proceso mediante el cual el lector intenta satisfacer los objetivos que guian su lectura" (Sole).

Irakurtzen dugu helburu bat lortzeko, ez dago helbururik gabeko irakurketarik. Helburu horren arabera testuak interpretatuko dira. Helburua baldintzatuko du testuaren interpretazioa, irakurlea testuaren esanahia eraikitzen du. Helburuak era askotakoak izan ahal dira: informazioa eskuratzeko (zehatza/orokorra), lan bat egiteko argibideak jarraitzeko (errezetak, instrukzioak..)., astia betetzeko (atseginez irakurri).... Irakurlea testu mota ezberdinen ezaugarriak ezagutu behar ditu.

IDAZTEA ZER DA:

Testu idatzi eta esanguratsua egiten duen prozesuari deitzen zaio.



IDAZTEAREN ZAILTASUNAK:

. Zailtasunak:

. Kognizio gainkarga: kognizio eragiketa asko egin behar ditugu idazteko, hori kognizio gainkarga dakar. Haurrengan gainkarga hori askoz handiagoa izango da.

. Ikasleek estrategiarik ez: ikasleek ez dakite idazten , estrategiarik, mekanismorik ez dute. Hainbat gauza automatikoki egiten dituzte. Koordinazioa garatu barik, hainbat mekanismo ditugu, berrikustea ez dakite, nola ikusi.

. Emaitzari erreparatu , prozesua baztertuz: ikasleak prozesua zelan aritu den, irakasleak ez dute garrantzirik ematen. Prozesuari ez dugu erreparatzen.




No hay comentarios: