- Hitzaren ZATITZE SILABIKO ALFABETIKOAZ: sortutako produkzioa.
- Idatziak ahozko izkuntzaren soinuekin harreman duela konturatzean: idatziaz OBJEKTUA IRUDIKATZEN DUEN HITZAREN OSAGAIEN BELDURRA:
   . Orain badakite soinua eta grafia lotuta daudela.
   . Belarriaren arabera, kolpeka (silabaka) banatuko dute.
   . Hasiko da, hitzak analisatzen- zatitzen.
- Idatziaren barne egitura ulertzeko hitzaren soinuen analisia (silaba): silaba bat: soinu bat: letra bat.
- HIPOTESIAK:
a) Kantitatezko korrespondentziaren hipotesia. Zenbat silaba, hainbat letra. Edozein letra erabil dezake silaba adierazteko.
b) Kalitatezko korrespondentziaren hipotesia: silaba bakoitza duen soinuaren baten grafemarekin idazten saiatuko da.
    . Bokalak errezago:   A-GUR
                          A-U
    . Elementuren bat identifikatuko du.
    . Silaba horretan agertzen den edozein grafia identifikatuko dute edo bokalak,
     bokalak edo kontsonanteak.
    . Errezago bokalak.
    . Soinuaren arabera.
- GATAZKA KOGNITIBOAK:
- Gutxienezko kantitatea (monosilabaren arazoa): mahaia - MA
    . Badakite bi letra berdin ezin direla elkarren ondoan jarri beraz.
      AMA  edo  MA atzekoa ezabatu errepikatzeko.
    . Letrak errepikatu: patata- AAA
       arazoak sortu, zelan gainditu? gehituz edo ezabatuz; normalean silabak
        errespetatzen dituzte.
    . Berdin idatzen diren hitz ezberdinak: kalea, balea, atea - AEA...
     planteatzen zaien arazoa: zelan idatzi hitz hauek berdin elementu desberdinak 
     badira.
Gatzaka kognitibo hauek ahalbidetuko diote laugarren mailara pasatzean.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)

No hay comentarios:
Publicar un comentario